Příběh tří dnů

Chtěl bych se s vámi podělit o rybářský zážitek, který patří zatím k těm nejlepším, co jsem za dobu provozování svého koníčku zažil. Je to již 3 roky stará věc, ale přemýšlím nad ní stále, protože díky ní jsem začal při rybaření uvažovat úplně jinak, a věřím, že to bylo k lepšímu.

Vše to začalo v létě. Rybářská sezona byla už v plném proudu a já jsem jezdil po řece od místa k místu a zkoušel ulovit pěkného kapra. Ten rok jsem jich už pár měl, tak jsem se rozhodl jezdit i do míst, kde jsem
předtím nechytal. Nalezl jsem tak krásné místo kus pod jezem. Řeka tam byla na můj vkus možná moc úzká. Na první pohled se mi to sice moc nelíbilo, ale krásná příroda okolo mi vymazala pochybné myšlenky z hlavy.

ZAČÍNÁM

V té době jsem byl velkým milovníkem lovu na pelety všech typů a značek. Až v poslední době jsem výběr pelet, se kterými chytám, trochu vyselektoval a mám jen své top. Ale o tomto tento článek není. Na jeden prut jsem tedy nastražil jednu samotnou peletu a na druhý peletu s plovkou. Vše letělo do vody, a jelikož jsem tento úsek neznal, nahozeno bylo tak nějak na slepo. Vázka žádná, je to pěkně na „tvrdým“, takže dobré. Ke každému prutu přihazuji hrst pelet a zdálo se, že je vše v pořádku. Začal jsem se rozhlížet na svém místě. Po mé levé straně se roztahovalo až do jedné třetiny řeky pole stulíků a jinak se všude zdálo být čisto bez znatelných vázek. Na lov jsem měl pouhých pět hodin.

Celou dobu se nedělo nic. Koukám na hodinky a mám přibližně třicet minut. Takže dokouřím a balím. Vytahuji první prut, odepínám olovo a prut skládám. V tom momentu se bez varování rozjíždí druhý prut. Jízda je to parádní. Zvedám ho a vím, že tohle bude hodně pěkná ryba. Kapr mi nedal žádnou šanci. Okamžitě mizí v poli stulíků a vypíná se. Ještě se klepu a vím, že dnes v noci neusnu. Čas pro dnešní den bohužel vypršel. Takhle to ale nenechám. V plánu to nebylo, ale zítra zde budu znovu.

DRUHÝ DEN, DRUHÝ POKUS

V tento den se mělo něco změnit a rozhodnout. Nemusím vše popisovat znovu, protože jsem přípravy provedl jak přes kopírák při dni prvním. To, že se bude i později vše opakovat na vteřinu snad přesně, jsme však nečekal. Jeden prut sbalený a přišla jízda. Opět cítím pěknou rybu a zase ryba zajíždí do stulíků bez šance ji zastavit. Tady nemám šanci. Zapaluji si cigáro a přemýšlím. Všímám si protilehlé strany a mám nápad. Musím na druhou stranu. Je to dál od stulíků, a bude tak naděje při záběru rybu přibrzdit. Bylo to snad vůbec poprvé, kdy jsem to na rybách nevzdal a nejel prostě domů poražený a smířený, že na tohle místo už nikdy nezajedu. Měl jsem jedinou možnost a to pouze další den ráno. Doma jsem projel na internetu mapy, jak se na druhou stranu dostat. Bylo to docela jednoduché, takže je rozhodnuto.

DO TŘETICE VŠEHO DOBRÉHO

V 6 hodin ráno stojím na místě. Musím si místo připravit. Sešlápl jsem metrové kopřivy tak, abych se dostal k vodě se dvěma pruty a podběrákem. Nahazuji oba pruty podél břehu přibližně do míst jako v předchozích dnech a čekám. Dvě hodinky jsou pryč a mně se pomalu rozjíždí pravý prut. Okamžitě přisekávám a cítím těžkou váhu. Na nic nečekám, beru podběrák a jdu podél břehu rybě naproti. Snaha do leknínů rybě nevychází, držím ji téměř na místě. Zatím je u dna, popojíždí metr ke mně a metr do středu řeky. Pomaličku se snažím rybu přitáhnout. Dva metry získávám, ale to samé si bere ryba zpět. Nevím, jak dlouho tahle přetahovaná trvala. Možná 20 minut. Začínám ji přizvedávat k hladině. Konečně ji vidím. Je to KAPR a pořádný kus. Teď hlavně neudělat chybu. Podběrák pokládám do vody a v téhle chvíli počítám centimetry, co chybí. Svatý Petr při mně však stál a já podebírám svého zatím největšího kapra. Vracím se zpět k svému místu, kde jsem měl věci. Ušel jsem s rybou minimálně 40 metrů po vodě. Pokládám ho na podložku. Ta mu skoro nestačí. Klepu se a zírám. Mám chuť si zařvat radostí, ale nedělám to. Dokázal jsem to, nakonec se mi to podařilo. Kapr měřil 93 cm, jeho váha atakuje hranici 18 kg.

Vždycky je nějaká cesta a vždy to nemusí být jen o nástraze nebo montáži, někdy stačí možná jen jiný pohled z jiné strany. Nebo břehu…

Další zajímavé články naleznete v tištěné verzi časopisu Kajman, magazínu Kapr a na www.kajman.cz